�� boyutlu maketlerle �ocuklar�n kendi planlar�n� yapma ve uygulama imkan� bulaca��n� s�yleyen Pal E�itici Oyun ve Oyuncak Ak�l Oyunlar� Uzman� Osman Metin, e�itim ve kariyer hayat�n� da ba�ar�l� k�ld���n� dile getiriyor.
�� boyutlu maket ve oyuncaklarla �ocuklar�n edilgen de�il, etkin olaca��n� dile getirirken Osman Metin, “Fark�ndal���n geli�mesi �nemli bir ad�m. �ocuklar�n duydu�u ya da izledi�i �eylerin fark�na varmas� geleceklerini �ekillendiriyor. �� boyutlu maketler �ocuklar�n genel k�lt�rlerini, el becerileri ve �retkenliklerini de geli�tiriyor. Bu eserler d�nyaya mal olmalar�ndaki g�zelliklerinin yan�nda kendilerine has bir hik�yelerinin olmas� ve ge�mi� ya�amdan orijinal �rnekler olmas� bak�m�ndan �ok �nemli konumdalar. Eyfel kulesinin ismi neden Eiffel, Ta� Mahal’i kim yapm��, �zg�rl�k heykelini Amerika’ya hangi �lke hediye etti, Ayasofya’n�n tarihi, Galata kulesini kimler yapt�. Bu sorular�n cevaplar�n� �ocuklar �� boyutlu maketleri yaparak ��reniyorlar. �ocuklar�n d�� d�nyay� alg�lamas� ve onu sorgulamas� ad�na bu maketler �ok �nemli. " diyor.
�� boyutlu oyuncaklar�n �ocu�un kendini dinlemesi ve tan�mas� ad�na g�zel bir f�rsat sundu�unu belirten Metin, �ocuk par�alar� tamamlarken kendini tan�d���n�, eksik ve geli�mi� y�nlerini ke�fetti�ine vurgu yap�yor.
Metin, "�zellikle zor par�alar�n yerle�tirilmesinde kendini daha da zorlayarak kabiliyetlerinin geli�imini sa�l�yor. Baz� durumlarda etraf�ndan yard�m almas�n�n yolu a��l�yor. Yapt�klar� bu �aheserlerin maketlerini evlerinin de�i�ik k��elerine de koyarak kendilerine olan �zg�venlerini de artt�r�yor. Ebeveynler bu t�r �al��malarda �ocu�un kendi ba��na yapmalar�na izin vermeli ve a�amalar� takip ederek ara ara �ocu�a yard�m etmelidirler.”
�ocuklar�n kendisini duyaca��, plan yapaca��, karar verece�i bir ortamda b�rakmak gerekti�ini belirten Metin s�zlerini ��yle s�rd�r�yor: “Her maket bir proje. Par�alar�n birle�tirilerek eser yap�lana kadar ge�en s�re�te bir proje �al��mas� vard�r. �ocuk �ncelikle bir hedefle kar��la�makta, hedefi ger�ekle�tirmek i�in bir planlama yap�lmas� gerekiyor. Bu plan�n a�ama a�ama yap�lmas� gerekti�ini ��reniyor. Par�alar� do�ru kullanma, s�ralama yapma, plana uyma gibi konular ki�ilik geli�iminde okul hayat�na ve sosyal hayata uymada �nemli bir e�itim modelidir.
Bu t�r projelerde �ocuklar�n ba�arma duygusu ortaya ��kacakt�r. Ba�arman�n verdi�i mutlulukla kendine g�venen bireyler yeti�ecektir. �zellikle seviyeyi �ok zorlamadan ba�ar�yla tan��malar� onlar� pozitif insan yapacakt�r. Yap�lan her �al��ma ba�ka �al��malara kar�� da yeni bir istek olu�turacakt�r. �al��may� seven �ocuklar�n dura�anl��a sevk edilmesi okul ba�ar�s�n� olumsuz etkilemektedir. Okul hayat�nda aktif kat�l�m�n geli�tirilmesi ve e�itimin �ocuklar�n etraf�nda geli�tirilmesi gerekir. Her makette yeni bir ba�ar� duygusu geli�ecek, �ocu�un aktif rol almaya y�nelik iste�ini geli�tirecektir.
Tak�m �al��mas� ruhunu olu�turma ad�na bir iki �ocu�un maket tarz� oyunlar� birlikte yapmalar�na imkan sa�lanmal�d�r. �ocuklar�n sosyalle�mesi ve kendi karakterlerini ortaya koymalar� ad�na g�zel bir f�rsatt�r. Birlikte �al��ma, i� b�l�m�, planlama ve yard�mla�ma duygular�n�n geli�mesi sosyal payla��m duygular� ad�na �ok �nemli a�amalar. Aile bireylerinin birlikteli�i; �ocuklar bu t�r �al��malarda akrabalar�n� daha yak�ndan tan�ma ad�na onlar�n tepkilerini �l�me farkl� davran��lar�n� alg�lama ad�na iyi bir f�rsatt�r. Sab�r kavram�n� zor a�amalarda daha iyi tan�y�p uygulayacakt�r.”
22.3.2013 - 12275
|