T�rkiye'nin sa�l�k turizmi sekt�r�n� de�erlendiren T�rkiye Seyahat Acentalar� Birli�i'nin (T�RSAB) Orta Anadolu B�lge Temsil Kurulu Y�netim Kurulu �yesi, Uluslararas� Sa�l�k Turizmi Komite Ba�kan� Fedakar G�nsili, "Sa�l�k turizmi �lkemiz i�in hem gelir hem de prestij anlam�nda olduk�a de�erli bir sekt�r. Bizim hedefimiz d�nyan�n en iyisi olmak. Uluslararas� Sa�l�k Hizmetleri'nin (USHA�) verilerine g�re 2023'�n ilk 6 ayl�k d�neminde �lkemizi sa�l�k hizmeti almak i�in ziyaret eden turist say�s� 746 bine y�kseldi. Bu veriler �����nda rahatl�kla s�yleyebiliriz ki 15 y�ll�k s�re�te T�rkiye 1 y�lda a��rlad��� turist say�s�n�n 10 kat�na 6 ayl�k s�re�te ula�abilir durumuna geldi" dedi. Sa�l�k turizmi hem T�rkiye'de hem de d�nyada ivme kazan�yor. Bir�ok �lke, bu b�y�k pastadan pay alabilmek i�in birbiriyle yar���rken, sa�l�k hizmeti almak i�in seyahat edecek turistler, hekim ve sa�l�k personeli kalitesi, hastane �zellikleri, ula��m, konaklama, dil problemi gibi konular� g�z �n�nde bulunduruyor. T�rkiye'de faaliyet g�steren bir�ok sa�l�k kurulu�u ise hastalar�n beklentilerini kar��layacak donan�ma sahip olman�n �tesine ge�erek global �apta lider olma yolunda h�zla ilerliyor. T�rkiye Seyahat Acentalar� Birli�i'nin (T�RSAB) Orta Anadolu B�lge Temsil Kurulu Y�netim Kurulu �yesi, Uluslararas� Sa�l�k Turizmi Komite Ba�kan� Fedakar G�nsili, "Sa�l�k turizmi �lkemiz i�in hem gelir hem de prestij anlam�nda olduk�a de�erli bir sekt�r. Bug�n geldi�imiz noktada T�rkiye sa�l�k turizmi alan�nda d�nyada kaliteli hizmet sunan �nc� �lkelerden biri olarak konumlan�yor. Fakat bizim hedefimiz d�nyan�n en iyisi olmak. Sa�l�k turizmi alan�nda ne kadar h�zl� geli�im g�sterdi�imiz istatistiklerle de kan�tlan�yor. T�RSAB'�n ge�mi� y�llarda yay�nlad��� rapora g�re 2008'de sa�l�k hizmeti almak i�in �lkemizi ziyaret eden ki�i say�s� 74 bin ile s�n�rl� kalm��t�. Uluslararas� Sa�l�k Hizmetleri'nin (USHA�) verilerine g�re ise 2023'�n ilk 6 ayl�k d�neminde �lkemizi sa�l�k hizmeti almak i�in ziyaret eden turist say�s� 746 bine y�kseldi. Bu veriler �����nda rahatl�kla s�yleyebiliriz ki 15 y�ll�k s�re�te T�rkiye 1 y�lda a��rlad��� turist say�s�n�n 10 kat�na 6 ayl�k s�re�te ula�abilir durumuna geldi" diye konu�tu. "B�Y�MEY� DO�RU Y�NETMEK �OK �NEML�" G�nsili, "Sa�l�k turizmi sekt�r�n�n b�y�mesiyle her g�n daha fazla hastaya hizmet veriyoruz. Fakat b�y�mek g�zel oldu�u kadar do�ru y�netilemedi�inde meyvesi ac�d�r. Bu y�zden, sekt�r payda�lar�m�z da bu konuda �zerlerine d��eni yapmal�. T�m payda�lar, hizmet verirken �lke imaj� �nceliklendirmeli. Aksi takdirde T�rkiye, uzun y�llar yaln�zca fiyat a��s�ndan tercih edilebilir �lke imaj�yla tan�n�r. Halbuki biz, �ok daha y�ksek s�n�f hastalara da hizmet vermek istiyoruz. Sadece fiyat de�il kalitemizle de �ne ��kmal�y�z. Bunun i�in do�ru pazarlama kampanyalar� y�r�tmeliyiz" ifadelerini kulland�. "MERD�VEN ALTI KL�N�KLER YEREL PAZARIN GLOBALDEK� �MAJINA ZARAR VER�YOR" G�nsili "Sekt�r�n ya�ad��� en b�y�k sorunlardan birisi de in�a edilen imaj�n merdiven alt� klinikler sebebiyle bozulmas�. Sosyal medya reklamlar�, abart�l� ve yalan vaatler ile ikna edilen turistler �lkemize geliyor ve merdiven alt� kliniklerden �ok ucuz fiyatlarla 's�zde' hizmet al�yor. Bunun sonucunda bir sa�l�k problemi ya�and���nda, bu konu turistlerin �lkemize dair bak�� a��s�n� olumsuz y�nde de�i�tiriyor. Bu da milyonlarca dolar yat�r�m yap�p olumlu imaj in�a etmeye �al��an d�r�st ki�ilerin emeklerinin ziyan olmas�na yol a��yor" dedi. Fedakar G�nsili, s�zlerini ��yle sonland�rd�: "H�zla b�y�yen k�resel sa�l�k pazar�nda T�rkiye pazar�n en b�y�k oyuncular�ndan biri olarak �ne ��k�yor. Bize ve t�m sekt�r payda�lar�na d��en g�rev ise kalitemizden asla taviz vermeden ivmemizi art�rmak. Hekimlerimiz ve sa�l�k personelimiz zaten d�nya standartlar�nda bir hizmetler sunuyor. Tan�t�m ve pazarlama anlam�nda da bunu yakalayabilirsek uzun vadeli ba�ar�n�n yakalayaca��m�za y�rekten inan�yorum."
19.9.2023 - 83821
|