Sosyal Medya, Se�im Hakk�nda "B�kk�nl�k" Yarat�yor!

Uzman Klinik Psikolog Merve Sara�o�lu, se�im havas�n�n ruh halimizi nas�l etkiledi�ini ve karar verme nedenlerimizi ��yle anlat�yor;

Sosyal Medya, Seçim Hakkýnda

Hepimiz hayat�m�z boyunca bir�ok kez ve bir�ok konuda se�im yapmak zorunda kald�k. Bir�ok gencimiz bu hafta sonu, ilk defa sand�k ba��na giderek se�ime kat�lacak. Peki, se�im yapmaya �al��mak, adaylar�n se�im stratejileri ve �lkeye h�kim olan se�im havas�, ruh halimizi nas�l etkiliyor?

Daha �ocukluktan itibaren 'Anneni mi daha �ok seviyorsun baban� m�? Hangi tak�m� tutuyorsun?' vb. gibi sorularla se�im yapmaya y�nlendirildik. �ocuklu�umuzdan bug�ne kadar; iki tak�m ma� yaparken bir taraf� se�tik, okulda, s�n�fta, ya da kul�pte ba�kan se�tik, apartmanda, sitede y�netici se�tik, oturdu�umuz mahallede, k�yde muhtar se�tik, ilimiz, il�emiz i�in belediye ba�kan� se�tik, �lkemizi y�netecek ki�iyi se�tik.

Uzman Klinik Psikolog Merve Sara�o�lu, se�im havas�n�n ruh halimizi nas�l etkiledi�ini ve karar verme nedenlerimizi ��yle anlat�yor; " Genellikle insanlar, kendilerini y�netecek insan� se�erken, vaatleri ne olursa olsun b�y�k oranda kendileriyle ayn� ideolojik yap�da olan aday� tercih ediyorlar. Adaylar�n se�im vaatlerinin yan� s�ra di�er aday� k�t�lemeleri, se�menlerin kafas�nda 'iyi' ve 'k�t�' olarak iki se�enek olu�turuyor ve se�menler kendilerine g�re 'iyi' olan� tercih ediyorlar. Boston �niversitesi Psikoloji Laboratuvar�'n�n 2005 y�l�nda yapt��� 'se�men kararlar� ve de�i�im' �al��mas�nda se�menlerin % 28'i kendileriyle ayn� ideolojide olan aday yerine di�er aday� se�iyorlar. Bunun nedeni olarak aday�n; g�ven veren d�� g�r�n��� ve abart�l� olmayan mant�kl� vaatler i�ermesi olarak belirtmi�ler. Bu �al��ma do�ru bir stratejiyle farkl� g�r��ten se�menlerin de ikna edilebilece�ini g�steriyor."

SOSYAL MEDYA SE��M HAKKINDA BIKKINLIK YARATIYOR

Se�im hakk�ndaki haberleri eskiden, sadece televizyondan ve gazeteden ��renirdik ve merakla, heyecanla s�reci takip ederdik diyen Uzman Klinik Psikolog Merve Sara�o�lu, g�n�m�zde sosyal medyan�n ruh halimizi olumsuz etkiledi�ini s�yledi. Sara�o�lu; "Sosyal medyan�n �ok etkin kullan�lmas�yla birlikte do�ru haberlerin yan�nda yanl��/eksik haberlerin de �ok yayg�n olmas�, se�im konusunda 'b�kk�nl�k, �ok yo�un umut ya da umutsuzluk, endi�e, �fke, de�i�im ihtiyac�' gibi duygular�n yo�unla�mas�na neden oluyor. So�ukkanl�l��� korumaya �al��mak, gerekirse g�ndemden biraz uzakla�mak, sonu� her ne olursa olsun sakin kal�p kar�� fikirlere de sayg�l� olmak bu s�re�te yap�lmas� gerekenlerdendir" dedi.

21.6.2018 - 33736



Konuyla �lgili Sorular
�lgili Forum Konular�

SA�LIK HABERLER� T�m Haberler Saðlýk Haberleri Rss

FOTO GALER� T�m Foto Galeriler
Diþ Fýrçanýzý Karanlýk Yerde Tutuyorsanýz Dikkat! Tehlike Saçýyor
Di� F�r�an�z� Karanl�k Yerde Tutuyorsan�z Dikkat! Tehlike Sa��yor
Yumurtayý Piþirmeden Önce Yýkamak Ne Kadar Doðru?
Yumurtay� Pi�irmeden �nce Y�kamak Ne Kadar Do�ru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarýný Göðsünüze Sarýn, Faydasý Ýnanýlmaz
Lahana Yapraklar�n� G��s�n�ze Sar�n, Faydas� �nan�lmaz

SA�LIK V�DEOLARI T�m Videolar
Saðlýk Video Göziçi Ýðne Nedir? Neden Yapýlýr? Ýzmir Kaþkaloðlu Göz Hastanesi
G�zi�i ��ne Nedir? Neden Yap�l�r? �zmir Ka�kalo�lu G�z Hastanesi
Saðlýk Video Yakýný Görememe ve Tedavisi Ýzmir Kaþkaloðlu Göz Hastanesi
Yak�n� G�rememe ve Tedavisi �zmir Ka�kalo�lu G�z Hastanesi
Saðlýk Video Botoks Nedir Kaþkaloðlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Ka�kalo�lu G�z Hastanesi
Saðlýk Video Katarakt Ameliyat Sonrasý Gözlük Ýzmir Kaþkaloðlu Göz Hastanesi
Katarakt Ameliyat Sonras� G�zl�k �zmir Ka�kalo�lu G�z Hastanesi

 

[Hata Bildir]