Sosyal medya, insanlar�n ideal v�cut ve g�zellik alg�s�n� g�n ge�tik�e de�i�tiriyor. Ualbert'in yay�mlad��� verilere g�re kad�nlar�n yakla��k y�zde 90'� kendilerini di�er sosyal medya kullan�c�lar�yla kar��la�t�rd�klar�n� belirtirken, bu oran erkeklerde y�zde 65 olarak kaydediliyor. Bu ki�ilerin y�zde 40'a yak�n� ise kar��la�t�rmalar sonucunda kendileri hakk�nda olumsuz bir alg�ya kap�l�yor. Sosyal medyadaki bu olumsuz alg� da insanlar� yanl�� y�ntemlerle kilo vermeye y�nlendiriyor.�� D�nya genelinde 4,7 milyar kullan�c�n�n aktif oldu�u sosyal medya, insanlar�n ideal v�cut ve g�zellik alg�s�n� her ge�en g�n de�i�tiriyor. Ualbert taraf�ndan yay�mlanan ve �o�unlu�u �ngiltere merkezli olarak ger�ekle�tirilen ara�t�rma verilerine g�re, kad�nlar�n yakla��k y�zde 90'� kendilerini di�er sosyal medya kullan�c�lar�yla kar��la�t�rd�klar�n� belirtirken, bu oran erkeklerde y�zde 65 olarak kaydediliyor. Bu ki�ilerin y�zde 40'a yak�n� ise kar��la�t�rd�ktan sonra kendisi hakk�nda daha olumsuz bir alg�ya kap�l�yor. �e�itli foto�raf, video gibi i�eriklerin efektler arac�l���yla g�zelle�tirildi�i sosyal medya g�nderilerinin ise insanlar�n benlik duygusuna zarar vermesinin yan� s�ra, v�cut imaj�na da olumsuz y�nde etki etti�i belirtiliyor.� Sosyal medyan�n tamamen ger�e�i yans�tmad���n�, ki�ilerin en formda olduklar� an�, en iyi ���kla �ektikleri foto�raflarla payla�t�klar�n� s�yleyen spor ve beslenme bilgi platformu G�� ve Fitness Kurucusu Yank� Tansu�, konuyu �u s�zlerle de�erlendirdi: "Sosyal medyadaki ki�ilerin bir�o�u, t�pk� televizyonda oldu�u gibi �ov d�nyas�n�n bir par�as�n� temsil ediyor. Bu platformlarda payla��lan g�nderilerin �o�u takip edenlerin kendi bedenlerini d��lamalar�na neden olurken, bedenlerinden beklentilerini de de�i�tiriyor. Sosyal medyadaki bilimle temellenmeyen payla��mlar da b�y�k bir yanl�� bilgi havuzunun olu�mas�na yol a��yor ve insanlar ideal v�cut formuna kavu�mak i�in sa�l�ks�z beslenme y�ntemleri uyguluyor. Oysa spor ya da egzersiz yaparak ve sa�l�kl� g�dalar t�keterek fit bir g�r�n�me ve sa�l�kl�, din� bir bedene kavu�mak m�mk�n."� ZAYIFLAMANIN �LK KURALI: HAYATA BAKI� A�ISINI DE���T�RMEK� Zay�flamak i�in �nce hayata bak�� a��s�n�n de�i�mesi gerekti�ine dikkat �eken Yank� Tansu�, "�nsanlar ya�amlar�ndaki olumsuz fikir ve duygular� kal�c� olarak de�i�tirmedi�i s�rece kilo verse de alsa da nihayetinde ba�a d�n�yor. Bu y�zden bireylerin �nce neden de�i�mek istediklerini, bu durumun onlar i�in ne kadar �nemli oldu�unu saptamalar� gerekiyor. Bu sorulara cevap bulduktan sonra ba�lat�lan s�re�, sosyal medyan�n olumsuz etkisini en aza indiriyor. Takip�ilerimle s�rekli olarak payla�t���m bu yol haritas�, ne yaz�k ki hala ufak bir az�nl�k taraf�ndan reddedilse de programlar�ma kaydolan insanlar�n �o�unlu�u taraf�ndan benimseniyor ve hat�r� say�l�r bilin�li bir kitle, daha sa�l�kl� ve g��l� olmak i�in platformuma ba�vuruyor" dedi.�� "SPOR YALNIZCA ZAYIFLAMAK ���N YAPILAN DE��L, HAYAT KAL�TES�N� Y�KSELTEN B�R EYLEM"� T�rkiye'de bilimsel kan�ta dayal� sosyal medya kanallar�n�n az say�da oldu�unu �ne s�ren�G�� ve Fitness Kurucusu Yank��Tansu�, "Sa�l�kl� ve din� bir v�cut yap�s�na ula�mak i�in destek istenen sosyal medya sayfalar�n�n hangisinin se�ilece�i �ok kritik bir a�amay� olu�turuyor. ��nk� her sayfa do�ru bilgi ve pratikler sunmuyor. Bu noktada bilimsel ara�t�rma sonu�lar� ile tasdikledi�im �nerilerimin yer ald��� platformum �zerinden, insanlar�n hem fit hem de sa�l�kl� bir bedene ula�malar�n� sa�l�yorum. Onlar� bu y�nde olu�turdu�um programlarla desteklemenin yan� s�ra sporun yaln�zca zay�flamak i�in yap�lan de�il hayat kalitelerini y�kselten bir eylem oldu�unu anlatarak sosyal medyadan edindikleri yanl�� bilgileri d�zeltiyorum.�Takip�ilerimin b�y�k �o�unlu�unun as�l gayesi zay�flamak ve ya� yakmak oldu�u i�in, bu programlar�mda en �ok talep g�ren YAK serisi.�Sosyal medyada 6 y�ld�r faaliyet g�steriyorum ve mevcut programlar�m� takip�ilerim aras�ndaki co�rafi s�n�rlar� ortadan kald�rmak i�in uzaktan kat�l�m odakl� haz�rl�yorum" ifadelerini kulland�.�
27.9.2022 - 62788
|