Pandemide, maske takma zorunlulu�una ra�men makyaj ihmal edilmedi. 2020'de 15 milyar liral�k b�y�kl��e ula�an kozmetik sekt�r�n�n en �ok satanlar listesi, k�resel salg�n�n etkisiyle yeniden belirlendi. New Well Y�netim Kurulu Ba�kan Yard�mc�s� Y�ld�r�m Hac�abdullaho�lu, "Pandemide maske kullan�m�ndan dolay� g�z makyaj�na odaklan�ld�. G�z kalemi, maskara ve ka� �r�nlerinde y�zde 70'lik talep art��� ya�ad�k. Pandemide ayr�ca, kalite ve fiyat avantaj� nedeniyle yerli markalara y�nelim oldu" dedi.� Ticaret Bakanl���'n�n verilerine g�re, her y�l y�zde 10 band�nda b�y�yen kozmetik sekt�r�, 2020 y�l�nda 15 milyar liral�k b�y�kl��e ula�t�. Ar-Ge odakl� faaliyetleriyle sekt�re yeni �r�nler kazand�ran yerli markalar, kalite ve fiyat avantaj�yla ithal markalara kar�� rekabette g�� kazand�. Bunun bir yans�mas� olarak ithalat azal�rken, ihracatta dikkat �ekici art��lar ya�and�. 2020 y�l�nda ihracat bir �nceki y�la g�re y�zde 2,7 art�� g�stererek 1 milyar dolar s�n�r�n� zorlarken, ithalat y�zde 8 azalarak 1,2 milyar dolara geriledi. Pandemi �ncesinde sekt�rde yabanc� markalar�n hakimiyeti hissedilirken, ibre tersine d�nd�. Sekt�rde �retim tesislerine en yeni teknolojik yat�r�mlar� yapan, Ar-Ge �al��malar�yla yeni �r�n geli�tirmeye odaklanan yerli markalar�n hem i� piyasada hem de d�nyada bilinirli�ini art�rd���n� vurgulayan New Well Y�netim Kurulu Ba�kan Yard�mc�s� Y�ld�r�m Hac�abdullaho�lu, "T�keticilerde yerli markalara y�nelik bir e�ilim olu�tu. Yerli markalar�n yeni yat�r�mlar�, i� piyasan�n yan� s�ra ihracat faaliyetlerini de etkiliyor. Yerli markalar d�nya kozmetik pazar�n�n hemen her noktas�nda kendine bir yer edinmeye ba�lad�" diye konu�tu. KAL�TE VE F�YAT AVANTAJI� Pandemiye ve maske kullan�m�na ra�men i� pazarda kozmetik sat��lar�n d��medi�ini s�yleyen Y�ld�r�m Hac�abdullaho�lu, g�z kalemi, maskara ve ka� �r�nlerinde y�zde 70'lik talep art��� ya�ad�klar�n� belirtti. Y�kselen d�viz kurlar�n�n t�keticileri yerli markalara y�neltti�ine de�inen Y�ld�r�m Hac�abdullaho�lu, "Yerli markalar geli�tirdikleri en yeni �r�nlerle ithal markalarla yar��acak d�zeye ula�t�. T�keticiler, yerli markalar� tercih ederek kaliteli �r�nleri �ok daha uygun fiyatlarla sat�n alabiliyor. Kalite ve fiyat avantaj� yerli markalar�n g�c�n� art�r�yor. T�keticiler, uygun fiyatl� �r�nlerle ki�isel bak�m bilinci kazanmaya ba�lad�. Makyaj �r�nlerinin yan� s�ra ki�isel bak�m �r�nlerinin de sat��lar� art�yor" ifadelerini kulland�. T�RK KOZMET���N�N KAL�TES�N� D�NYAYA ULA�TIRIYORUZ� Yerli kozmetik markalar�n�n pek �ok kategoride olduk�a geni� bir �r�n �e�itlili�i sundu�unu s�yleyen Y�ld�r�m Hac�abdullaho�lu, "Bu �e�itlilik, markalara d�nya pazar�nda rekabette g�� kazand�r�yor. 36 y�ll�k k�kl� tecr�bemizden gelen g��le geli�tirdi�imiz y�ksek kalite ve �e�itlili�e sahip �r�nlerimizi Avrupa, Asya ve Ortado�u �lkelerine kazand�rd�k. Ar-Ge ve teknoloji yat�r�mlar�m�zla d�nyada rekabet �st�nl��� elde ettik. Yeni ihracat rotalar�m�zla T�rk kozmeti�inin kalitesini d�nyaya ula�t�r�yoruz" a��klamas�nda bulundu. B�L�N�L� �ALI�ANLARLA T�KET�C� DAVRANI�INDA DE����M YARATIYOR� Yerli markalar�n �al��anlar�na verdikleri e�itimlerle de sekt�r�n geli�imine nitelikli bir katk� sundu�unu belirten Y�ld�r�m Hac�abdullaho�lu, "New Well olarak kalite anlay���m�z� sadece �r�nlerimizle s�n�rl� tutmuyoruz. B�nyemizde istihdam etti�imiz �al��anlar�m�za uygulad���m�z e�itim programlar�yla nitelikli i�g�c�n� destekliyoruz" diye s�zlerine ekledi.
4.10.2021 - 56768
|