Sevdi�in i�i yapmak ve i� hayat�nda mutluluk konular� g�n�m�zde en �ok tart���lan konular�n ba��nda geliyor. Her �eyden �nce i�imiz g�n�m�z�n b�y�k b�l�m�n� ge�irdi�imiz alan olarak kar��m�za ��k�yor.
|
|
|
|
|
|
�� verenler �al��anlar�n� elde tutmak i�in daha fazla �aba g�steriyorlar ve sonu� olarak; i�-ya�am dengesi, esnek �al��ma alanlar� ve uzaktan �al��ma gibi i� yerlerinin d�n���m sinyallerini g�steren baz� trendler kar��m�za ��k�yor.
Ipsos Global Advisor Ara�t�rmam�z kapsam�nda 28 �lkede mutlulu�u ara�t�rd�k. Bu Ara�t�rma kapsam�nda anlaml� bir i�lerinin olmas� bireyleri ne kadar mutlu ediyor konusunu da irdeledik. Buna g�re anlaml� bir i�e sahip olmak belirtilen 29 muhtemel mutluluk kayna�� i�erisinde 13. s�rada belirtiliyor. Sa�l�k, hayat �artlar�, hobiler, g�venlik, anlaml� bir hayat, arkada�lar ve daha fazla para gibi fakt�rlerin t�m� anlaml� bir i�e sahip olmaktan �nce geliyor.
Anlaml� bir i�e sahip olmay� mutluluk kayna�� olarak �st s�ralarda g�steren �lkelerin ba��nda geli�mekte olan �lkeler geliyor. Kolombiya (%90), Peru ve Meksika (%89), G�ney Afrika ve Arjantin (%88) Anlaml� bir i�e sahip olmay� mutluluk kayna�� olarak en az g�ren �lkeler ise genelde geli�mi� �lkeler olarak kar��m�za ��k�yor. (S�rbistan hari� (%74): ABD, Bel�ika, Almanya (%72), �ngiltere (%71), Fransa (%67), Kanada (%63), Japonya (%58) Sonu�lar� de�erlendiren Wharton School of Business'dan Profes�r ve Total Leadership adl� kitab�n yazar� Stew Friedman �unlar� iletiyor. "Geli�mekte olan pazarlardaki insanlar kendi yeteneklerini g�sterebilecekleri b�ylelikle de onlara i� hayat�nda bir anlam ve ama� hissi verecek imkanlara sahip olmayabilirler. Dolay�s�yla bu konularda daha beklentili olduklar�n� ve bunu mutluluk i�in de bir kaynak olarak g�rd�klerini s�yleyebiliriz."
EBEVEYNLER� G�B� YA�AMAK �STEM�YORLAR
Anlaml� bir i�e sahip olman�n mutluluk kayna�� olarak gen�ler taraf�ndan ya��a b�y�k bireylere k�yasla daha fazla g�r�ld��� yine Ipsos Global Advisor Ara�t�rmam�zda g�r�l�yor.
35 ya� alt� bireylerin %85'i anlaml� bir i�lerinin olmas� mutluluk kayna�� diyor, bu oran 35-49 ya� aral���nda da %84 olarak g�r�l�yor. 50 ya� �st� bireylere bak�ld���nda bu oran 18 puan d��erek %66'y� buluyor.
Sonu�lar� de�erlendiren The Myths of Happiness adl� kitab�n yazar� Prof. Lyubomirsky bu bulgular�n milennialler konsunda yap�lan bir�ok ara�t�rmay� yans�tt���n� belirtiyor ve milenniallerin i�-ya�am dengesi ve anlaml� bir i�e sahip olmay� �nemsediklerini vurguluyor. Ve ekliyor: "Daha ya��a b�y�k bireyler i� hayat�na at�l�rken anlaml� bir i�e sahip olmay� �ok �nceliklendirmemi� olabilirler ve belki �imdi bundan pi�mand�rlar."
Wharton ��/Hayat Entegrasyonu projesini 1991 y�l�nda hayata ge�iren Prof. Friedman ise insanlar�n art�k ebeveynleriyle ayn� hayat� ya�amak istemediklerini belirtiyor ve g�n�m�zde insanlar�n kendilerini tamamen i�e adamak istemediklerini s�yl�yor. Ve ekliyor:
"G�n�m�zde art�k �irketler, i� yerlerinin ne kadar aile ortam� gibi oldu�unu ve �al��anlar�n�n sosyal hayatlar�n� �nemsediklerini g�stermeye gayret ediyorlar.
Global olarak bakt���m�zda hobiler ve ilgi alanlar� ve hayat� anlaml� hissetmek (%85), hayatlar�n� kontrol edebildiklerini hissetmek ve hayatlar�n�n tatmin edici bir y�nde ilerledi�ini g�rmek (%84) ve sahip olunan bo� zaman (%84) gibi fakt�rler "anlaml� bir i�e sahip olmak" fakt�r�nden daha fazla mutluluk kayna�� olarak belirtiliyor.
SOSYAL ETK�YE SAH�P OLMAK
Gen�lerin anlaml� bir i�e sahip olmay� mutluluk kayna�� olarak g�rmeleri alt�nda yatan nedenlerden biri de d�nyay� biraz daha iyi bir yer haline getirmek konusundaki d���nceleri olabilir. Yine Ipsos Global Advisor ara�t�rmam�z g�steriyor ki ara�t�rmaya kat�lan 35 ya� alt� bireylerin yar�s�ndan biraz fazlas� (%52) hayatlar�n�n bir anlam�n�n olmas�n� hissetmenin onlara mutluluk verdi�ini belirtiyor, bu oran 35-49 ya� aras�nda %48'e, 50-74 ya� aral���nda ise %41'e d���yor.
2.12.2019 - 41891
|
|