Hastalara randevu kolayl��� OM� T�p Fak�ltesi'nde randevu sisteminde dijital d�nem SAMSUN - Ondokuz May�s �niversitesi T�p Fak�ltesi Hastanesi'nin randevu sisteminde dijital d�n���m uygulamas� ba�lad�. Kiosk sisteminin polikliniklere kurulmas�yla birlikte hastalar herhangi bir personele ihtiya� duymadan randevu alabilecek, doktorunu kendi se�ebilecek ve doktorlar hastan�n sa�l�k takibini yine bu sistem �zerinden yapabilecek. G�revlilerin yard�mlar�na ihtiya� duymaks�z�n, hastalar�n istedi�i poliklinikten ve hekimden randevu almas�n�, hasta kabul ve kay�t i�lemlerinin daha h�zl� ve s�ra beklemeden ger�ekle�mesini sa�layan kiosk sistemi, OM� T�p Fak�ltesi Hastanesi'ne kuruldu. Hastalar kimlik kartlar�n� sisteme tan�tmas�yla veya kendileri manuel olarak TC numaralar� girerek i�lemlerini yapabiliyor. Ayr�ca doktorlar mobil uygulama kullanarak hasta hakk�nda gerekli bilgilere, g�nl�k rutin kontrolleri s�ras�nda, hastan�n yan�ndayken dahi ula�abilecek. B�ylelikle yo�un �al��ma temposu i�indeki hekimler, hastalar�na ili�kin d���ncelerini, isteklerini ve te�hislerini unutmadan, hata yapmadan, bilgi kayb�na u�ramadan ger�ekle�tirebilecek. Hem�ireler ise bu sistem �zerinden g�n i�erisinde yapaca�� kontrolleri ve tedavi sonras�nda hastaya verilecek e�itimlerin belirlenmesi, uygulanmas� ve istenilene kolayca ula�abilecek. Yaz�l�m� tamamen yerli olan bu sistem ilk olarak T�p Fak�ltesi Beyin ve Sinir Cerrahisi Poliklini�i'nde faaliyete ge�ti. "Te�his ve tedavideki hizmet kalitesinin art�racakt�r" Sistem hakk�nda bilgi veren OM� Rekt�r� Prof. Dr. Yavuz �nal, "Ondokuz May�s �niversitesi T�p Fak�ltesi'nde dijitalle�me ser�veninin bir a�amas�n� geride b�rakm�� olduk. Buradaki temel ama� veriye h�zl� eri�im ve verinin i�lenmesine imkan sa�lamakt�r. �nsan onurunu koruyarak insan�n herhangi bir �eyle muhatap olmaks�z�n kendi i�ini kendi g�rebilece�i bir sistem kurduk. �lerleyen a�amalar� hastane y�netiminin b�t�n�yle dijitalle�tirilmesi, ka��ts�z hastaneye ge�mek, hekimlerimizin d��ar�dan kendi hastas�na ula�abilmesi, hekime ula��ld���nda e� zamanl� olarak veriye ula��p o veri �zerinden yorum yapabilmesi hem hekimlerimizi rahatlatacak hem de hasta hizmet kalitesini, te�his ve tedavideki hizmet kalitesinin art�racakt�r. Daha da �nemlisi bundan sonra ortaya koyaca��m�z �zellikle klinik ara�t�rmalar�yla hastanenin elindeki veya ba�vuran hastalar�m�zdan hareketle b�lgeyle alakal� ara�t�rma yap�labilir hale gelecek veri i�lemecili�ini burada �nemsiyoruz. Dijitalle�me ser�veni i�erisinde 2 kiosk denemesi oldu. Sekreterle muhatap olmaks�z�n ya da sekreterin y�k�n� azaltmak suretiyle hastan�n kendi i�ini g�rebilir hale getirmek, cep telefonundan durumunu g�rebilmesi, s�ra alabilmesi, ald��� randevuyu iptal edebilmesi burada insan fakt�r�n� d���rmek suretiyle i�i kolayla�t�rmak, insan�n y�k�n� hafifletmek dolay�s�yla denetlenebilir, y�netilebilir bir sistem kurgulamakt�r" dedi.
1.3.2023 2 - 64488
|