Bebeklerin konu�may� ��renmesi ve geli�tirmesi i�in �retilen DVD ve videolar�n, �ocuklara yarardan �ok zarar verebilece�i belirtildi.
Daily Mail’in haberine g�re, konuyla ilgili yap�lan 80 ara�t�rman�n de�erlendirilmesi sonucunda, k���kken �ok fazla televizyon seyretmenin ileri ya�larda hiperaktivite ihtimalini art�rd��� da ortaya ��kt�.
Ara�t�rmay� kaleme alan Prof. Dimitri Hristakis, yeni y�r�meye ba�lam�� bir �ocu�un uyan�k kald��� saatlerin y�zde 30 ila 40’�n� televizyon kar��s�nda ge�irdi�ini, �ocuklar�n y�zde 90’�n�n daha 2 ya��na varmadan d�zenli TV izleyicisi haline geldiklerini s�yledi.
Hristakis, ailelerin bebeklerinin IQ seviyelerini y�kseltmek amac�yla kulland�klar� “Baby Einstein” ve “Brainy Baby” gibi e�itim videolar�n�n etkili oldu�u yolunda bilimsel kan�t bulunmad���n�, tam tersi bunlar�n zararl� bile olabilece�ini bildirdi.
Tayland’da yak�n zaman �nce yay�mlanan bir ara�t�rma, 1 ya��n alt�ndaki �ocuklar�n g�nde iki saatten fazla televizyon seyretmesinin, konu�ma yeteneklerinin gecikmesi ihtimalini 6 kat art�rd���n� ortaya koydu.
Bir ba�ka ara�t�rma, s�z konusu DVD’leri seyreden 7 ila 16 ayl�k bebeklerin, akranlar�ndan daha az kelime bildiklerini g�sterdi. DVD ba��nda ge�irilen her bir saatin 6 kelime daha az ��renilmesine yol a�t��� kaydedildi.
Acta Paediatrica Dergisinde yazan Hristakis, 3-5 ya� aras�ndakilere faydal� oldu�u s�ylenen Susam Soka�� program�n�n bile, daha k���k ya�ta seyredilirse dil geli�imini erteleyebilece�ini belirtti.
Hristakis, kendi ara�t�rmalar�ndan birinde, bebekken �ok TV seyredenlerin okuma ve haf�za testlerinde iyi performans g�steremediklerini ifade etti.
Washington �niversitesi ��retim �yesi Hristakis, ailelerinin �ocuklar�n� medyaya maruz b�rakma konusunda dikkatli olmalar� gerekti�ini s�yledi.
Hristakis, TV’nin ayr�ca, oyuncaklar�yla, akranlar�yla veya aileleriyle oynayarak vakit ge�irmek gibi daha �nemli ve faydal� faaliyetlerin yerini ald���n� belirtti.
30.4.2011 - 6833
|