Teknolojik yeniliklerin oyun ve oyuncak sekt�r�n� de etkiledi�ini ifade eden Dr. ��r. �yesi Nuri Kara, klasik oyuncaklar�n yerini art�k ak�ll� oyuncaklar almaya ba�lad���n� belirtti.
|
|
|
|
|
|
Kara, "Oyuncaklar, �ocuklar�n geli�im s�re�lerini do�rudan etkiliyor. Ak�ll� oyuncaklar�n kullan�ld��� ortamlarda bulunan �ocuklar, yaln�zca fiziksel etkile�ime girmiyor; yeni nesil oyuncaklar sayesinde hem fiziksel hem de sanal ger�ekli�i bir arada deneyimleme f�rsat� yakal�yor.
Kar���k ger�eklik olarak adland�r�lan ve her iki ger�ekli�i bir arada bulunduran ortamlardaki �ocuklar, kat�l�mda aktifle�iyor ve oyuncaklar� ihtiya�lar�na g�re manip�le ederek kendi kendine ��renir hale geliyor.
�rne�in ak�ll� hikaye anlatma oyuncaklar�n� deneyimleyen �ocuklar, pel�� oyuncaklar� manip�le ederek de�i�tirdikleri sanal i�erik sayesinde kendi hikayelerini yaratma yoluna gidiyor. �ocuklar bu sayede yarat�c�l���, yans�t�c� d���nme ve hayal etme g�d�lerini geli�tirme imkan� yakal�yor " diye konu�tu.
"AMACA Y�NEL�K MOT�VASYON SA�LIYOR "
"Ak�ll� oyuncaklar, �ocuklar�n belli bir amaca ula�mak i�in ihtiya� duydu�u motivasyonu da sa�l�yor " diyen Dr. ��r. �yesi Kara "Buna ek olarak ak�lda tutma ve d���nme becerilerini geli�tirdi�i i�in, bili�sel birer materyal olarak g�r�l�yor. Ak�ll� oyuncaklar�n �ocuklar�n geli�imine dahil olmas�n� kolayla�t�ran etmenlerin ba��nda ise �ocuklar�n teknolojik materyallere olan ilgisi geliyor.
Bir di�er �nemli etmen ise, bu oyuncaklar�n �ocuklar� d���nme, yarat�c�l�k, hayal etme becerilerini teknolojik ortamla entegre etmede benzersiz bir role sahip olmas� olarak �ne ��k�yor. Hikaye anlat�m�, matematiksel d���nme, kavram ��renme aktiviteleri, ak�ll� oyuncaklarla uygulanabilecek bili�sel aktivitelere en g�zel �rnekler olarak dikkat �ekiyor " ifadelerini kulland�.
"FANTAST�K OYUN ��SEL DUYULARI ARTIRIYOR "
Teknoloji odakl�, yap�land�r�lm�� ve anlaml� bir �r�nt�ye sahip olan ak�ll� oyuncaklar�n, fantastik oyun aktivitelerine de zemin haz�rlad���n� kaydeden Dr. ��r. �yesi Kara, "Fantastik oyunlar, �ocuklar�n i�sel duygular�n� ve hislerini herhangi bir k�s�tlama olmaks�z�n yans�tmalar�na olanak sa�layan otantik bir aktivite olarak �ne ��k�yor.
Bu otantik ortam hem fiziksel ger�ekli�in hem de sanal ger�ekli�in bir arada bulundu�u kar���k ger�eklik ortam�n� sunuyor. Bu sayede �ocuklar hem fiziksel ger�ekli�e ba�l� kalm�yor hem de sanal ger�ekli�in bile�enlerinden faydalan�yor " dedi.
Kara, ak�ll� oyuncaklar�n, �ocuklar ve sistem aras�nda kar��l�kl� etkile�im yaratabilen teknolojilerle donat�ld�klar� i�in sahip olduklar� etkile�imli yap� itibariyle �ocuklar�n kar���k ger�eklik ortam�nda aktif olarak yer almalar�n� sa�lad���n� da s�zlerine ekledi.
21.6.2019 - 39934
|
|